Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Ren och skär jävla kärlek är vad det är!

Av Sundberg - 12 februari 2011 10:35


Jag säger som Bjurman: "ursäkta en romantisk och måhända överdrivet sentimental krönikör"

Men vad ska man göra då? Min största förebild och idol alla kategorier var inatt tillbaka I världens bäsa hockey liga. Efter över 1000 dagars frånvaror från NHL står han vid nedsläpp, i första femman, bredvid Colorados nya stjärna Matt Duchane och hans forna raderpartner Milan Hejduk på höger vingen reda att ta sig an ett av sina livs största utmaningar. Och visst fan gick det väl bra? Men inte ens jag tänker säga att det blev succé men med tanke på hans långa frånvaror och bekymmer han dragits med så är det succé på ett vis kan jag tycka! Men det jag tycker är mest farcinernade är att han absolut inte går in och spelar "enkelt" i sin första match. Han börjar första bytet med att droppa bakom ryggen, följer upp det med en backhandblindpass mitt inne i zon och sedan ett försök till halvsolo från mittlinjen. Det är ju för fan så man vill gråta av lycka!


Att han efter första perioden faller lite ur matchen är inte så konstigt när hela Colorado slutar spela efter det att Rick Nash gjort 1-1. Sen är det bara Columbus resten av matchen i princip. Foppa gör nåt byte i PP och gör det bra så när som ett felpass dom Samme bryter på volley! Men nog borde Peter fått en ass när han lirkar in pucken framförmål på ett patenterat vis på första stolpen men tyvärr blev det inga poäng för Forsberg denna afton.


Sen om man ser till laget Colorado så är det ett jävla pissgäng. För ungt för att klara sig i NHL och samtliga backar och målvakten måste bytas ut imårn om man ska nå slutspel. Men om nu Colorado inte når slutspel vilket dom troligvist inte lär göra. Vad gör Foppa då? Min gissning är att om något lag vill ha honom så går han. Han vill om kroppen håller spela så många matcher det bara går för att förberad sig till nästa säsong, antar ja!


Men ikväll är det match igen och enligt Peter själv ser han ingen anledning till att inte spela. Så nu är det bara att hoppas och be att han får fortsätta den resa som han påbörjat. Men hur det än går så har han genom vilja, tjurighet och sin kärlek till hockeyn jobbat sig tillbaka från det prekäraste av lägen och bevisat för sig själv och alla så kallade experter att han håller för spel i NHL mot världens bästa ishockeyspelare. En bedrift som i min mening bär inget mindre än bragdens stämpel!



//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards